Василија Андросова (1935–1938) (Мих ајл ов, Миш ић 2008: 239–264; Сте фа н ов ић 2014: 144–145) (сл. 12). Док је у архитектури Правног факултета уме реним истицањем цент ралног мотива академска традиција увођена у модер нистичку структуру, архитектура По ште 1 замишљена је и реа лизована на потпуно другачији начин. Њена есте тика настала је из пот ребе да се мону ментализам истакне у целини здања. То Сл. Зграда Поште 1 у Београду је и остварено применом масивне каме не структуре здања са наглашеном по дужношћу главне фасаде у Таковској улици. У структури је дискретно подвучен про челни фронт са монолитним редом прислоњених стубова и мотивом степеноване куле, који су наговестили нову естетику строгих стилова, која ће до изражаја доћи у наредним годинама.
ФИС КОМУНИКАЦИЈЕ 2007
Branislav Kojić. Beograd: Građevinska knjiga), 1998. Шош кић, Чедомир. Тенис без граница 1922–2012. Беог рад: Тениски савез Србије (Šošk ić, Čedomir. Tenis bez granica 1922–2012. Beog rad: Teniski savez Srbije), 2012. <http://www. 2010. <http://www. php> 23. 2014.
Dušan Radošević – delegat u osmoj deceniji i legenda
Беог рад: Филозофски факул тет (Mat ić, Mar ina. Savina Monastery in the XVIII Century. (Doctoral Dissertation). Belg rade: Faculty of Philosophy), 2015а. Mat ić, Mar ina. “Architect ural Forms of the Savina Monastery Big Church. ” In: Brajović, S. Beyond the Adriatic Sea: A Plurality of Identities and Floating Boarders in Visual Culturei. Novi Sad: Mediteran, 2015б, 173–200. Мат ић, Mарина.
Poziv na javnu raspravu - Blog Srđe Popovića
Када је реч о Тргу партизана као урбанистичком и архитектонском питању, треба најпре поменути хабилитациони рад Станка Мандића (Манд ић 1959), потом осврте у оквиру студија ширег обухвата (Брк ић 1992), као и анализе за потребе идентификовања културног наслеђа у граду Ужицу (Марк ов ић, Стам ат ов ић 1990). Извесне назнаке и пре поруке за обликовање јавног простора и лоцирање скулптура (али и бунара, запрека и томе случно) можемо наћи у студији Камила Зитеа (Зит е 2011), потом књизи-речнику класичне архитектуре Џона Самерсона (Сам ерс он 2004), као и уџбеницима за наставу класичне архитектуре са краја XIX и почетка XX века у Русији Дурова (Дур овь 1904) и Сл.
110 година фудбала у Србији. Беог рад: Фудбалски савез Србије (Tod ić, Mihajlo (ur. ). 110 godina fudbala u Srbiji. Beog rad: Fudbalski savez Srbije), 2006. Тод ор ов ић, Србислав. Спорт у старом Београду (XIX век). Беог рад: Zepter Book World (Tod or ov ić, Srbi slav. Sport u starom Beogradu (XIX vek). Beog rad: Zepter Book World), 2009. Тош ев а, Снежана. Бранислав Којић. Београд: Грађевинска књига (Toš ev a, Snežana.
plazma KEKS - Klub čitalaca Danasa
Рад има за циљ да се идентификују архитектонска средства којим архитекта пове зује архитектуру и скулптуру, односно начин на који их спреже у смислену и артику лисану целину. Анализирајући даље у том правцу, посебно је важно идентификовати конкретне елементе урбаног и архитектонског обликовања којима се ствара визуелна комуникација са скулптуром. Циљ је да се начини потенцијална листа обликовних ре шења која могу да функционишу у пракси, у другим сличним ситуацијама, и служе као основа за надог радњу до сада постигнутих остварења у овој области архитектонског и урбанистичког обликовања. ДОКУМЕНТАЦИЈА И ДИСКУСИЈА Комуникација архитекта–вајар Током пројектовања Трга партизана архитекта Станко Мандић1 је планирао да фигура буде део композиције комплекса и за њу су разрађивани многобројни детаљи архитектуре и партерног уређења.
У оквиру научних чланака који говоре о Тргу партизана корисне су анализе поје диних објеката или целина које су објавили Цигановић (Ц и г а н ов ић 2013: 486–497), Миливојевић (Ми л ив ој ев ић 2013: 314–328) и Кузовић (Куз ов ић 2015в: 178–183; 2015г: 121–131; 2015д: 81–86; 2015ђ: 235–245; 2016: 107–120; 2017а: 29–37; 2017б: 1–6; 2017в: 183–185; 2017г: 179–186; 2017д: 186–188; 2017ђ: 300–314; 2017е: 339–347).
Димензије фигуре су опредељене у односу на димен зије простора, денивелацију између југа и севера партера и особине објеката који фор мирају простор Трга (висина, волумен, боја). Трг партизана је локација на којој је вајар унапред знао где поставља скулптуру, који су приоритетни правци сагледавања и на који начин архитектура сарађује са скулптуром: Титово Ужице је редак изузетак код кога је скулптор унапред био упознат са дета љима и карактером простора и архитектуром амбијента у којој ће мировати његово дело (Ман дић 1959). Простор је захтевао да се посебно обликују две стране фигуре које ће бити најче шће сагледаване: предња и задња.
Како је задња страна фигуре иза себе имала велики Станко Мандић (1915–1987) је завршио Технички факултет Универзитета у Беог раду 1937. На студијском усавршавању у Италији је био 1938/39. године а у земљама северозападне Африке (Алжир, Мароко, Тунис) 1939.
Број 424, Месец Мај - EPS
Још и више од тога, представа која је следила симболички је заокруживала идеју о срп ској нацији чији је идентитет запао у озбиљну кризу након 1918. То се, наиме, дешавало управо у часу када је политичка нестабилност у земљи достизала свој климакс; свега неколико дана касније, 16. априла, распуштена је (шеста по реду) влада на чијем је челу био Никола Узуновић, а краљ је мандат поверио Велимиру Вукићевићу (1871–1930) као представнику краткотрајне и бизарне коалиције Народне радикалне странке и једне фракције демократске странке.
image-sitemap-15.xml - Reprezentacija.me
Sjaj i beda sportske mafije.pdf - WordPress.com
Трг партизана у Ужиц у, бронзана фиг ура (Архива М. Познановића из Ужица) 188 * ПРОСТОРНЕ РЕЛАЦИЈЕ БРОНЗАНЕ ФИГУРЕ И АРХИТЕКТУРЕ ТРГА ПАРТИЗАНА У УЖИЦУ Михаиловског (Михаиловский 1937). Од литературе у области историје за ову студију је кориштена документација из књиге Жељка Марковића (Марковић 2008). Треба поменути зборник радова Станка Мандића који је припредио Дејан Миливојевић (Мил ив ојев ић 2014).
XXXI 10/2016 - Факултет техничких наука
Једанаест копија је насликао Милован Арсић, док је Бранислав Живковић аутор преостале две. Оне не подражавају оригинал у величини и материјалу, а настале су у техници темпере на хартији. 20 Збирка Одсека за фотог рафију, примењену графику и опрему књиге истог музеја такође чува један број копија детаља фресака из Богородице Љевишке.
ПИРОТСКИ ВРЕМЕПЛОВ